Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • mati8201
    odpowiedział(a)
    Poczytałem trochę i zastanawiam sie nad vartą tylko niewiem czy brać silver czy blue i jeszcze jedno czy brać 77AH 780A czy wystarczy 74AH 750A

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Jakiś czas temu pokazywałem mój stary prostownik z zapytaniem czy do czegoś sie nadaje. Otrzymałem odpowiedz ,że to stary prostownik i ładuje zbyt wysokim prądem ( w okolicy 16V). Prostownik miał sie nadawać do śmietnika bo dzisiejsze akumulatory ładuje sie max 14.8 V. Miałem jeszcze prostownik z Lidla, który może nie jest super ale niby daje radę. Od jakiegoś czasu czytam, że akumulatory powinno ładować się napięciem 16V. Heh dobrze , że leży jeszcze w schowku. Ostatnio przed zimą doładowywałem akumulatory sprawdziłem napięcie i rzeczywiście ładowanie nim wynosi 16V. Lidl daje 14.8V.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
    jest też w gnieździe zapalniczki tester aku - taki na zielono - ok, pomarańczowo - doładuj, czerwono - rozładowany. Zadziwia mnie to, że po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" dioda miga na czerwono poza tym miga zawsze na "zielono"). Co to jest to "napięcie powierzchniowe" ?
    Te testery wkładane w gniazdko zapalniczki zaniżają wyniki. Napięcie powinno się mierzyć na klemach akumulatora odpiętego od instalacji.


    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis

    jakiś tydzień temu siedział dobę pod ładowarką z Lidla w opcji zimowej "z gwiazdką"
    I miesiąc na w/w ładowarce (i jej podobnym) nie da rady.
    Działaj tak jak pisze Sebastian !!!

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    On potrzebuje doby pod prostownikiem transformatorowym i 16,5V i będzie jak nowy
    jakiś tydzień temu siedział dobę pod ładowarką z Lidla w opcji zimowej "z gwiazdką"

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
    Odwiedziłem dziś pobliski sklep z aku i przy okazji zrobiłem uproszczony test : Tuborg Silver 63Ah 610A 2,5 letni
    On potrzebuje doby pod prostownikiem transformatorowym i 16,5V i będzie jak nowy

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Odwiedziłem dziś pobliski sklep z aku i przy okazji zrobiłem uproszczony test : Tuborg Silver 63Ah 610A 2,5 letni, bo wydaje mi się, że im zimniej tym gorzej kręci :
    - napięcie 12,52 V
    - prąd 470 A (wartość znam. 610 A)
    - test rozrusznika - normalne - 10,80 V
    - test ładowania - ok - 14,50 V
    czyli niby wszystko ok, ale napisało "wymień akumulator - wykryto napięcie powierzchniowe" - o co kaman ? aku jest jeszcze na gwarancji
    Jakby co, to polecono mi aku z Węgier (tania linia dystrybutora Yuasy) o nazwie EcuForce - 62Ah 560A za 250 zł
    Fakt faktem, że ostatnio autko więcej stoi niż jeździ - jeśli chodzi o upływność to myślę że nie jest źle - nie ma alarmu (jest za to elektroniczny wył. pompy paliwa i zapłonu z migającą diodą) - jest też w gnieździe zapalniczki tester aku - taki na zielono - ok, pomarańczowo - doładuj, czerwono - rozładowany. Zadziwia mnie to, że po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" dioda miga na czerwono poza tym miga zawsze na "zielono"). Co to jest to "napięcie powierzchniowe" ?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
    Ale taki o większej pojemności będzie chronicznie niedoładowany i szybciej padnie. Chyba że zainwestujesz coś z EFB, ale to kolejne robienie sobie niepotrzebnych kosztów.
    Proszę nie siać takich zabobonów

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Ale taki o większej pojemności będzie chronicznie niedoładowany i szybciej padnie. Chyba że zainwestujesz coś z EFB, ale to kolejne robienie sobie niepotrzebnych kosztów.

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    No właśnie tez tak rozpatruje to. Jest tez 70Ah e sporo drozszy i nie wiem czy sie sprawdzi zasada, zeby brac największy jaki sie zmieści, bo w tygodniu podczas krótszych przejazdów moze byc problem z doladowaniem aku?

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
    Zawsze używałem Varty z serii Silver
    Zwycięskiego teamu się nie zmienia
    Ja od x lat też wierny Varcie, wcześniej Centra, ale popsuła się jakość, później miałem jakiegoś Boscha ale raz jak miałem zwarcie w alarmie to po rozładowaniu aku już Bosch nie wstał.
    Sprzedawca polecił mi Vartę, w sumie do posiadanych aut zakupiłem już 2xSilver i do jednego Blue, Blue po 4 latach powiedział ,że ma dość, Silvery mają po 6 i 8 lat i jak na razie nie chcą zdychać.
    U Ciebie powinien dobrze się sprawdzić Varta Silver Dynamic 63Ah/610A, przynajmniej taki stoi w ich katalogu.

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    Jakie polecacie Panowie teraz aku do diesla 1.6 CAYC? Zawsze używałem Varty z serii Silver lub ewentualnie Blue jak bylo kasy szkoda, a teraz zastanawialem sie nad Centrą, a moze coś jeszcze warto rozpatrzyć? No i jakie używacie w tych silnikach pojemności? 70 Ah 760 prądu czy cos innego? Autko w tygodniu raczej krotko jezdzi w miescie. Jakies trasy dopiero jak cos to na weekendzie.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpis
    Doradźcie co kupić do Octavii II 1,6 MPI co polecacie. Na alledrogo widze ze w sprzedaży króluje jakis Kozak
    Np. Autopart Galaxy Plus Duplex 50 Ah. Wczesną wiosną wymieniałem w starym benzynowym Polo 1,4, które więcej stoi niż jeździ. Kilka dni temu sprawdzałem go przed zimą. Trzyma ładnie napięcie 12,69 V w stanie jałowym po nocy i gęstość elektrolitu na ereometrze ok. 1.27 g/cm3. Silnik odpala z kopyta.

    Zostaw komentarz:


  • mati8201
    odpowiedział(a)
    Doradźcie co kupić do Octavii II 1,6 MPI co polecacie. Na alledrogo widze ze w sprzedaży króluje jakis Kozak

    Zostaw komentarz:


  • mmor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
    Ponad 16V to znaczy ile? O jakiej wartości dokładnie piszą?
    Dokładnie piszą 15,6-16,8 V

    Zostaw komentarz:


  • bobo
    odpowiedział(a)
    mając akumulator Moll EFB mogę go ładować bezpośrednio w samochodzie nie rozłączając instalacji auta.
    Prostownikiem Arctic Automatic 20A
    Jeszcze jedno EFB ustawiamy na Ca/Ca

    prostownik2.JPG

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
    Ponad 16V to znaczy ile? O jakiej wartości dokładnie piszą?
    Wiele instrukcji podaje napięcie ładowania prostownikiem-ładowarką standardowego kwasowego akumulatora na poziomie 2,75 V na ogniwo czyli 16,5 V. Takie napięcie przy kontroli prądu ładowania (tu zależy od pojemności baterii) i temperatury elektrolitu jest właściwe. Wiele razy ładowałem w ten sposób akumulatory i elektrolit osiągał odpowiednią gęstość dla naładowanego akumulatora. Wyższe napięcie ładowania (16-16,5 V) przy niewielkim prądzie np.(0,5-1,5 A, tu zależy od pojemności Ah) i dłuższym czasie doprowadzi do uzyskania gęstości elektrolitu na właściwym poziomie dla naładowanego akumulatora np. 1,27-1,29 g/cm3.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    16.1 jest bdb
    Wazne ! Trzeba pilnować temperaturę takiej gotującej się zupy -37 to max !!!!



    osobiscie AGM chlostalem 19V ale 0,005A
    Po miesiącu osiągnął 14,7 i miał parametry nowego.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
    inne do ponad 16 V.
    Ponad 16V to znaczy ile? O jakiej wartości dokładnie piszą?

    Zostaw komentarz:


  • Ozdar
    odpowiedział(a)
    Jest schemat zakładania zaślepki otworu odgazowującego? Fabrycznie jest on zamontowany od wnętrza komory silnika? Czy w ogóle go pominąć?

    Akumulator.JPG

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    To zależy czy instrukcja wskazuje parametry ładowania w samochodzie czy podczas okresowego ładowania poza instalacja el auta.

    jak ma korki pozwalające uzupełniać straty wody to można.

    Zostaw komentarz:


  • mmor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Jak ma korki to można.
    Chyba nie bardzo można ladowac EFB do 16V, w instrukcji do Autopartów piszą, że EFB tylko do 14,4 V, inne do ponad 16 V.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
    pedros , czyli to wkodowanie robi się po wymianie aku w VCDS? czy może da się z poziomu Infotainment?
    Tylko przez złącze diagnostyczne. Komputer dowolny VAs/ VCDS/

    Oczywiscie jeśli mamy zarządzanie energią. W normalnych systemach po prostu wymieniamy akumulator cieszymy się z jego dobrej sprawności.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    pedros , czyli to wkodowanie robi się po wymianie aku w VCDS? czy może da się z poziomu Infotainment?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Sa montowane i faktycznie temperatury w komorze potrafią być potężne. Kiedyś sprawdzałem latem po długiej jeździe i był ledwo letni wiec osłony spełniają swoją funkcję.

    A kodowanie polega na określeniu:

    - rodzaju akumulatora (AGM/EFB/zwykły)
    - pojemności
    - producenta
    - numeru seryjnego

    na tej podstawie system wie ile może ładować i jak, buduje sobie Krzywe ładowania oraz zarządza energia.
    np jak wkodujesz zwykły akumulator to nie ma start stop i nie ma rekuperacji energii.

    Tak samo na tej podstawie przy aktywnym SS wie ile może go potrzymać wyłączonego - bo przy AGM rozładowanie do połowy nie robi na akumulatorze żadnego wrażenia a dodatkowo wystarczy kilka razy hamowanie silnikiem i mamy wpompowane kupę energii ( ładnie to widać w vcds jak działa rekuperacja i od razu widać ze zwykły akumulator skończyłby się znacznie szybciej)

    Zostaw komentarz:

Pracuję...